Magyarország korábban, már 2020 őszén megnyitotta a Debrecen-Nagykereki útszakaszt, ahol már évek óta gyors és kulturált utazási körülmények mellett lehetett eljutni a keleti határig. Amint az ember azonban átlépett Romániába, pár kilóméter megtétele után kénytelen volt Kügy településnél ráhajtani a nemzeti útra, s a külvárosi zsúfolt forgalom mellett araszolhatott be Nagyváradra.
2024 áprilisában azonban befejeződött az a két éves építkezés, amit még 2022-ben indítottak útjára, és immár a bihari határátkelőtől gyorsforgalmin lehet bejutni a városba akár a biharpüspöki, vagy a szentjánosi, esetleg a szentandrási letérőnél. Az infrastruktúra eme nagyszabású fejlesztése nem csak a Magyarországról Nagyváradra tartó autósok életét könnyíti meg, hanem tehermentesíti a külvárosi települések útszakaszait is. Budapestről Nagyváradig 310 km-et kell vezetni az autópályán, ami vezetési stílustől függően 2.5 - 3 órát vesz igénybe.
A beruházás nagysága meghaladja a 110 millió eurót, és része annak a projektnek, melynek keretein belül megvalósítják majd a Nagyváradtól Aradig tartó autópálya megépítését, ahonnan szintén autópályán lehet tovább haladni Temesvár irányába.
2023-ban jelentette be a közlekedési minisztérium, hogy Románia végre elérte a bűvös 1.000 Km-es autópályahosszúságot. Igaz, ezek a szakaszok számtalan csonkolt részből állnak, sok helyen megszakítják a pályák közötti szakaszokat, és nemzeti úton kénytelenek továbbhaladni az autósok.
Óriási munkálatok várnak még az országra, a tervek megvannak, elméletileg egyszer 3.000 Km pálya lesz majd keleti szomszédunknál, de hogy ennek megvalósulása milyen időszakaszokban zajlik majd, az még nagyon képlékeny.
Csak érdekességképp érdemes megemlíteni, hogy Magyarország jelenleg 1800+ km autópályával büszkélkedhet.
Mindazok számára pedig elérhető a meghatalmazásos román cégalapítási szolgáltatásunk, akik még autópályán sem hajlandók leutazni Romániába a cégbejegyzés végett.
Kapcsolat